SelectMDx testas

SelectMDx testas, tai naujas genetinis prostatos vėžio tyrimas atliekamas tiriant paciento šlapimą, dar vadinamas „skysta biopsija“. Šis tyrimas neinvazyvus, nesukeliantis diskomforto pacientui, turintis net 95 proc. neigiamą prognostinę vertę, padedantis išvengti nereikalingų prostatos biopsijų bei parinkti teisingą tyrimų bei gydymo taktiką pacientui.

SelectMDx box

Pacientai, kuriems PSA rodiklis >3 ng/ml, šeimos gydytojo nukreipiami urologo konsultacijai, tačiau toks PSA lygis tai dar nėra prostatos vėžio diagnozė. Paprastai pacientui atliekama prostatos biopsija, norint nepražiopsoti prostatos vėžio. Tačiau padidėjęs PSA gali būti ir dėl kitų priežasčių: didelės prostatos, prostatos uždegimo, intensyvaus fizinio krūvio, bendros infekcijos, kai kurių medicininių tyrimų ir t.t. Net iki 60 proc. atvejų PSA rodiklio padidėjimas nėra susijęs su prostatos vėžiu. Gal todėl net 65-75 proc. atliekamų prostatos biopsijų būna neigiamos.

Prostatos biopsija ne tik, kad labai nemaloni procedūra, tačiau dažnai turi ir rimtų komplikacijų: ūmus prostatitas, kraujavimas, skausmas. Net 3-4 proc. žmonių, kuriems atliekama prostatos biopsija tenka gultis į ligoninę dėl infekcinių komplikacijų.

Norint išvengti nereikalingų prostatos biopsijų prostatos vėžio diagnostikai pasaulyje vis dažniau naudojami neinvaziniai molekuliniai tyrimai. SelectMDx tyrimas jau kuris laikas įtrauktas į Europos urologų asociacijos gaires. Dabar šie tyrimai jau prienami ir Lietuvoje, nors Valstybinė ligonių kasa jų dar nekompensuoja.

Kas yra SelectMDx tyrimas?

SelectMDx tyrimo metu šlapime matuojami du su prostatos vėžiu susiję iRNR biožymenys (HOXC6 ir DLX1), kurie vertinami kartu su paciento klinikiniais rizikos faktoriais. Tyrimo rezultatas padeda nustatyti agresyvų prostatos vėžį.

Kada atliekamas SelectMDx tyrimas?

Šis tyrimas atliekamas kai paciento PSA yra tarp 2 ir 10 ng/ml ir/ar įtariamas prostatos vėžys, bet nėra aišku ar reikia atlikti prostatos biopsiją.

SelectMDx tyrimas taip pat atliekamas kai pacientui jau atlikta prostatos biopsija, prostatos vėžio nenustatyta ir pacientas yra sekamas dėl padidėjusio PSA ir nėra aišku, ar reikia kartotinai atlikti prostatos biopsiją.

selectmdx

Kaip atliekamas SelectMDx tyrimas?

Tyrimui reikia atvykti pilna šlapimo pūsle. Atliekamas prostatos echoskopinis tyrimas, surenkama paciento anamnezė. Prieš tyrimą atliekamas digitalinis rektalinis prostatos tyrimas, po kurio pacientas pasišlapina į mėgintuvėlį. Tyrimas atliekamas per 4-5 darbo dienas.

Ar šis tyrimas tikslus?

SelectMDx testo neigiama prognostinė vertė (NPV) 95 proc.. Tai reiškia, kad jeigu testo rezultatas – maža rizika, tai pacientas bei gydytojas gali būti 95 proc. tikri, kad pacientas neserga Gleason ≥7 prostatos karcinoma ir prostatos biopsijos atlikti nereikia.

Testo teigiama prognostinė vertė 85 proc.. Tai reiškia, kad jeigu testo rezultatas – aukšta rizika, tai yra 85 proc., kad biopsijos metu bus nustatytas kliniškai reikšmingas prostatos vėžys ir pacientui reikia atlikti prostatos biopsiją.

Jeigu testo rezultatas – maža rizika, 95 proc., kad prostatos biopsijos atlikti nereikia.

Kokia SelectMDx testo nauda pacientui?

Vyrai, kuriems nustatoma aukšta rizika, gali būti diagnozuojami bei gydomi anksčiau, o vyrai, kuriems nustatoma maža rizika, gali išvengti nereikalingos prostatos biopsijos.

SelectMDx tyrimo kaina 450 eurų.

Registruokitės konsultacijai +370 652 96622 Užduokite klausimą