Cirkumcizija

Apipjaustymas (cirkumcizija) – tai operacija, kurios metu pašalinama apyvarpė. Nepaisant to, kad tai pati dažniausia operacija pasaulyje, ji išlieka stipriai apipinta mitais ir gandais. Šio straipsnio tikslas atsakyti į dažniausiai užduodamus pacientų klausimus bei dvejones kylančias prieš operaciją.

Kas yra apipjaustymas (cirkumcizija)?

Apipjaustymas, tai chirurginis apyvarpės pašalinimo būdas. Tai labai dažna operacija Jungtinėse Amerikos Valstijose, Kanadoje, tam tikrose Afrikos šalyse, Viduriniuose Rytuose.

Apipjaustymas religiniais tikslais dažniausiai atliekamas dar ankstyvojoje vaikystėje. Apipjaustymas ne religiniais tikslais atliekamas visose vyrų amžiaus grupėse.cirkumcizija

Kada atliekamas apipjaustymas?

Apipjaustymas Lietuvoje dažniausiai atliekamas dėl medicininių priežasčių:

• Apyvarpės susiaurėjimo (fimozė);
  • Dažnų apyvarpės uždegimų (balanopostitas);
  • Parafimozės (atsmaukta apyvarpė negali būti užsmaukta atgal).

Apipjaustymas atliekamas ir ne dėl medicininių priežasčių:

• Religija;
  • Asmeninis apsisprendimas;
  • Kosmetinė išvaizda;
  • Tam tikrų ligų rizikos sumažinimas;
  • Tėvų noras, kad jų sūnūs būtų panašūs į juos.

Apipjaustymas – pliusai ir minusai

Apipjaustyti vyrai rečiau serga šlapimo takų infekcijomis, turi mažesnę riziką susirgti tam tikromis lytiškai plintančiomis ligomis, varpos vėžiu. Apipjaustytų vyrų partnerės turi mažesnę riziką susirgti gimdos kaklelio vėžiu. Išvengiama varpos galvos uždegimo (balanitas) ar apyvarpės uždegimo (balanopostitas). Apipjaustymas – prevencija fimozei bei parafimozei. Daug lengviau palaikyti varpos galvutę švarią.

Apipjaustymas yra chirurginė procedūra, kuri gali turėti pooperacinių komplikacijų:

• Pooperacinis skausmas;
  • Kraujavimo bei pjūvio infekcijos rizika;
  • Varpos galvos dirginimas;
  • Padidėjusi šlaplės angos uždegimo rizika.

Cirkumcizija yra saugi operacija ir šios komplikacijos itin retos.

Dažniausi mitai susiję su apipjaustymu

Vyrai prieš operaciją labiausiai nerimauja, nes mano, kad pasikeis lytinio gyvenimo pobūdis. Labai gajus mitas, kad po apipjaustymo varpa nebėra tokia jautri ir lytiniai santykiai trunka ilgiau. Šiuo klausimu atliktos kelios mokslinės studijos. Nors nėra visiškai vieningos nuomonės šiuo klausimu, prieita prie išvados, kad apipjaustytų vyrų pasitenkinimas lytiniais santykiais, lytinių santykių trukmė bei kokybė nekinta. Ir nieko keisto, nors varpos galva tampa mažiau jautri prisilietimui, lytinių santykių trukmė ir kokybė priklauso ne vien tik nuo mechaninio dirginimo. Sekso kokybei labai svarbus emocinis ryšys, lytinių santykių technika, judesiai, tempas, poza ir daugybė kitų faktorių. Būtent dėl to apipjaustymas netinka gydyti priešlaikinei ejakuliacijai.

Rašydamas šį straipsnį aptikau dar kelis mitus, kurie taip pat neturi nieko bendro su realybe. Tai, kad moters lytinis pasitenkinimas priklauso nuo to ar vyras apipjaustytas, ar ne. Tai toli gražu nėra lemiantis faktorius, ir dažniausiai neturi jokios mechaninės įtakos, viskas priklauso nuo moters psichoemocinio nusiteikimo ir požiūrio. Dar yra teigiančių, kad apipjaustytam vyrui reikia geresnės lubrikacijos maloniam lytiniam aktui, arba, kad  moterys dažniau jaučia skausmą mylėdamosis su apipjaustytais vyrais. Vėlgi, studijų patvirtinančių tokius teiginius nėra, o šie teiginiai sugalvojami siekiant skambių straipsnių antraščių ir dažniausiai remiasi mažos apimties, statistiškai nepatikimomis, medicininio tyrimo kriterijų neatitinkančiomis apklausomis.

Kaip atliekama cirkumcizija?

Apipjaustymas atliekamas intraveninės nejautros metu (pacientas miega), papildomai suleidžiant analgetiko į varpos šaknį. Operacijos metu pašalinama apyvarpė, atliekama pasaitėlio plastika. Operacija trunka 45-60 minučių. Pacientas namo išleidžiamas kelios valandos po operacijos, kitą dieną gali eiti į darbą, po kelių dienų gali praustis po dušu, o po savaitės gali sportuoti. Pooperacinio skausmo beveik nėra. Tvarstį reikia keisti kartą dienoje, papildomai atliekant specialias voneles. Siūlų šalinti nereikia. Siūlai tirpūs ir patys iškrenta per 3-4 savaites. Iškritus paskutiniam siūlui galima turėti lytinių santykių.

Kiek kainuoja apipjaustymo operacija?

Jeigu esate socialiai draustas, operacija Jums kainuos 345 Eurus. Jeigu esate socialiai nedraustas, operacija Jums kainuos 950 Eurų.

Kodėl verta rinktis urologaskaune.lt ?

• Patogumas – lankstus operacinis grafikas;
  • Patirtis – per metus atliekama apie 100 tokio pobūdžio operacijų;
  • Saugumas – operacija saugi, pooperacinis laikotarpis neilgas ir neskausmingas;
  • Konfidencialumas ir supratingumas – suprantama, kad dauguma urologinių pacientų nori privatumo. Vizitai pas urologą yra visiškai konfidencialūs.

+370 652 96622Užduokite klausimąRegistruokitės konsultacijai